Het team

Arga kramer
NVO Orthopedagoog Generalist
Samen kom je verder. Dat is mijn mantra in de hulpverlening aan ouders. Als generalist heb ik inmiddels in alle leeftijdscategorieën ervaring en in alle sectoren: In de jeugdzorg, in een wijkteam, in de B-GGZ en S-GGZ en ik combineer dit sinds een aantal jaar met lesgeven bij de jeugdzorgacademie. Tegelijk ben ik ook mij gaan specialiseren; In trauma, hechting en handelingsgerichte diagnostiek. Ik maak vaak gebruik van oefeningen en tekeningen, samen met het cliëntsysteem. Dat betekent ook in het lesgeven dat ik gericht ben op het activeren van de cursisten in plaats van alleen maar luisteren. Het gaat uiteindelijk om een samenwerking!

Martine Scholten
NVO Orthopedagoog Generalist
Martine is sinds 2011 werkzaam als orthopedagoog en GZ-psycholoog voor stichting Philadelphia zorg, een instelling voor zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Zij werkt het meest met de doelgroepen lichte- en matige verstandelijke beperking bij jongeren en volwassenen, met- en zonder moeilijk verstaanbaar gedrag. Sinds 2013 is zij intern trainer handelingsgerichte diagnostiek. Samen met Esther Schreurs is sinds 2021 gestart met het toepassen van de nieuwste inzichten vanuit HGD op de verstandelijk gehandicaptenzorg. Hieruit is in 2024 de handreiking HGD in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking voortgekomen. Binnen stichting Philadelphia zorg neemt zij deel aan de werkgroep Diagnostiek van waaruit intern kennis over handelingsgerichte diagnostiek, diagnostische instrumenten en toepassing van diagnostiek bij mensen met een verstandelijke beperking wordt gedeeld. Zij heeft binnen haar werk een echte passie ontwikkeld voor diagnostiek en voor het delen van de kennis die zij hierover heeft. In haar vrije tijd geeft zij turntrainingen aan kinderen en jongeren, dus ook daar draagt zij graag bij aan leren en ontwikkelen. Ze gebruikt graag veel praktijkvoorbeelden in haar trainingen HGD in de VG.

Esther Scheurs
NVO Orthopedagoog Generalist
Esther is orthopedagoog-generalist. Zij is werkzaam geweest bij Koraal groep na haar stage tot orthopedagoog. Daarna heeft zij jaren gewerkt bij Juzt een jeugdzorginstelling als behandelcoördinator op behandelgroepen voor kinderen tussen de 2-14 jaar. Vanaf 2015 werkt Esther voor Philadelphia, waarbij zij zowel betrokken was bij kinderen en volwassenen met een verstandelijk beperking. Samen met Martine Scholten heeft Esther de training handelingsgerichte diagnostiek binnen Philadelphia gegeven. Samen hebben zij een handreiking geschreven over handelingsgerichte diagnostiek binnen de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Daarnaast is Esther werkzaam bij Stichting Bijzondere Tandheelkunde en ziet zij samen met de kindertandarts of tandarts gehandicapten zorg zowel kinderen als volwassenen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking en bijkomende problematiek.Tot slot begeleidt Esther een onderwijsgroep van de opleiding Pedagogische wetenschappen voor het vak Diagnostiek aan de Universiteit van Nijmegen.

nina draaisma
Post Master Psycholoog SKJ
Nina is (post-master) psycholoog en werkte voor diverse jeugdzorg instellingen. Nina begon bij het medisch kleuterdagverblijf van Orthopedagogisch Centrum ’t Gooi en werkte daarna bij het Regionaal Centrum voor Kinder- en Jeugdpsychiatrie (RCKJP) te Hilversum. Vervolgens combineerde zij docentschap aan de Universiteit van Amsterdam met het begeleiden van gezinsvoogden bij de William Schikker Groep Jeugdbescherming.
Van 2009 tot 2019 werkte zij als gedragswetenschapper bij Altra te Amsterdam, waar zij zich richtte op de handelingsgerichte diagnostiek en op interventies bij gehechtheid- en traumaproblematiek. In samenwerking met Noelle Pameijer ontwikkelde zij het besluitvormingsmodel Handelingsgerichte Diagnostiek in de Jeugdzorg, in 2014 verscheen hun boek hierover. In samenwerking met Karine Zuidgeest ontwikkelde zij het diagnostiek en interventieprotocol NIKA en samen met haar man richtte zij in 2012 de Jeugdzorg Academie op. Nina ontwikkelt hier methodieken en trainingen en organiseert scholing voor HBO en WO professionals in de jeugdzorg.

Julie Stoter
GZ-psycholoog
Als GZ-psycholoog heb ik ruim 10 jaar bij verschillende grote GGZ-instellingen gewerkt. Ik heb zowel kinderen, jeugdigen en volwassenen gezien, en merk nu dat mijn specialiteit bij de jongeren (16+) ligt. Als aanvulling op mijn GZ-diploma ben ik ook Cognitief gedragstherapeut, junior schematherapeut en EMDR-therapeut. Al deze praktijkervaring in de GGZ ben ik sinds een paar jaar aan het combineren met het geven van supervisie aan aanstormend collega's. Hier haal ik enorm veel voldoening uit! De volgende stap naar het lesgeven was dan ook niet een hele grote... Als persoon ben ik praktisch, transparant, eerlijk en hou ik van humor. Al deze factoren zul je dan ook terugvinden in de cursussen die ik geef!

Hubertien Reijnen
NVO Orthopedagoog Generalist
Hubertien Reijnen is orthopedagoog generalist. Hubertien heeft HGD ontdekt toen ze werkte bij Praktijk SPIL, een praktijk voor diagnostiek en behandeling bij leer- en gedragsproblemen. Daar maakte ze het hele team enthousiast om HGD te implementeren. Daarna heeft Hubertien HGD succesvol toegepast in haar baan als POH-GGZ Kind en Jeugd. Inmiddels heeft Hubertien de overstap gemaakt naar de Viersprong waar zij zich heeft gespecialiseerd in persoonlijkheidsproblematiek en mentaliseren. Hubertien geeft al ruim 8 jaar HGD trainingen voor de Jeugdzorg Academie. Daarnaast geeft zij bij de Jeugdzorg Academie de cursus mentaliserend bevorderend handelen in de jeugdzorg. Hubertien wordt vaak beschreven als een warme en betrokken docent die HGD ademt :)

Noëlle Pameijer
GZ-psycholoog
Noëlle Pameijer studeerde klinische ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Ze werkte daarna bij een kinder-psychiatrisch centrum (geaffilieerd met Harvard, Boston), in de Bascule (voorheen GPI, Amsterdam) en aan de Universiteit van Nijmegen (docente diagnostiek). In 1996 ontving zij de NIP-junior onderscheiding voor bijzondere verdiensten voor de psychologie. Van 2000 tot 2017 werkte zij in de Annie M.G. Schmidtschool, een school voor speciaal basisonderwijs.
Sinds 2000 is Pameijer als school-, GZ- en kinderpsycholoog werkzaam bij Stichting Elan in Onderwijs en samenwerkingsverband Passend Onderwijs Unita. Zij ondersteunt leerlingen, leerkrachten en ouders, verricht samen met hen HGD, ze werkt als trajectbegeleider volgens de principes handelingsgericht arrangeren (HGA).
Daarnaast ondersteunt Pameijer scholen bij de implementatie van handelingsgericht werken (HGW) en ouderbetrokkenheid. Zij schreef boeken over HGW in het basis- en voortgezet onderwijs en over HGD in de jeugdzorg en het onderwijs. Samen met het Ouderplatform Gooi e.o. en 30 ouders schreef zij het boek Samen Sterk: Ouders & School. Zij geeft trainingen, cursussen, workshops en lezingen over HGW, HGD en HGA in Nederland en Vlaanderen.

Mirella van Minderhout
NVO-Orthopedagoog-Generalist
Drs. Mirella van Minderhout is NVO-Orthopedagoog-Generalist, Cognitief gedragstherapeut (VGCt), NVO en NIP supervisor en Onderwijskundige en startte haar loopbaan in het onderwijs als leerkracht en in de gehandicaptenzorg als groepsleidster. Vanuit een sterke drive om de kwaliteit van onderwijs en zorg voor elk kind te verbeteren en dit haalbaar te maken voor professionals, werkt zij als docent bij de Jeugdzorgacademie en als trainer/adviseur bij Bureau Mind
​
Ze dacht mee in de ontwikkeling van boeken over HGW en HGD in het onderwijs en jeugdzorg, levert een bijdrage aan de ontwikkeling van interventies rond vastgelopen leerkracht-leerling relaties LLInC en schrijft publicaties over kwaliteit van onderwijs en hoe psychologen en orthopedagogen daar een bijdrage aan kunnen leveren (zie kennisbank op www.bureaumind.nl).
Ze is landelijk betrokken bij diverse projecten om vorm te geven aan passend onderwijs op scholen en in samenwerkingsverbanden en het vormgeven van beleid en uitvoering van transitie jeugdzorg en veel gevraagd spreker op congressen. Als trainer en supervisor wil zij een bijdrage leveren aan de ontwikkeling, visie en inspiratie van professionals in onderwijs en (jeugd)zorg.


